ghahve

قهوه عربی یا دله

فروش دله قهوه و جازوه

قهوه عربی یا دله:

این نوع قهوه طرفداران بسیار زیادی در جنوب ایران مانند بوشهر خوزستان و بندر عباس دارد . مردم این مناطق علاقه زیادی به خرید قهوه عربی دارند  و چون در کشورهای عربی این قهوه بیشترین مصرف را دارد به قهوه عربی مشهور است در قهوه عربی باید دانه های قهوه رست بسیار تیره داشته باشند و آسیاب دانه هاهمچنین باید بسیار ریز باشد تا بتوان قهوه عربی بهتری تهیه کرد . در قهوه عربی از ادویه هایی مانند هل میخک وزعفران می توان برای طعم دادن به آن استفاده کرد
برای تهیه قهوه عربی معمولاً توسط دله یا همان قهوه جوش عربی استفاده می کنیم و در صورت موجود نبودن می‌توان از شیر جوش یا جازوه نیز استفاده کرد.

برای دیدن انواع دله قهوه و خرید کلیک کنید و از فروشگاه ما دیدن نمایید.

 

مواد لازم برای تهیه قهوه عربی یا دله:
1-اب
2-قهوه مخصوص عربی
3-پودر میخک یا هل یا زعفران
به ازای هر یک نفر احتیاج به یک فنجان آب جوش داریم. بعد از ریختن آب جوش داخل دله ، آن را بر روی آتش قرار می دهیم ،بهترین روش برای تهیه قرار دادن بر روی ذغال است.

معمولاً عربها بر روی اتش قرار می دهند ولی در صورت نبودن می توان بر روی گاز با شعله های کم نیز قهوه عربی تهیه کرد . بعد از به جوش آمدن آب داخل دله ، دل را از روی آتش برداشته و حدود یک دقیقه صبر می کنیم و پس از هم زدن قهوه داخل دله ، مجدداً بر روی آتش قرار میدهیم. حدود ۱۲ دقیقه طول میکشد تا قهوه دم بیاید و شروع به بالا آمدن میکند ، همچنین قهوه آرام آرام شروع به کف کردن و ایجاد خامه قهوه بر روی قهوه می کند.

قهوه را مجدداً از روی آتش برداشته ، حدود یک دقیقه ساکن بماند و سپس میخک یاهل یا زعفران به آن اضافه می کنیم ، دله را بر روی آتش گذاشته و صبر می کنیم تا فوم قهوه ایجاد شود ، قهوه عربی آماده شدن می باشد.

برای سرو بهتر است که قهوه را برای مدت کمی ساکن بگذاریم تاقهوه ته نشین شود و قهوه صاف تری داشته باشیم.

در این روش بعد از اضافه کردن قهوه به هیچ عنوان آب نباید به جوش آید که باعث سوختن قهوه و مزه بسیار بد می شود.

برای خرید قهوه بهتر است از قهوه های میکس با درصد قالب عربیکا استفاده شود ، همچنین بهتر است از طرح های ترکیب شده با ادویه و طعم دهنده استفاده نشود و خودمان به قهوه تن دهنده اضافه کنیم.

برای خرید دله با سایز مناسب بر روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید دله و تجهیزات قهوه