درمان لکه های قهوه روی دندان

درمان لکه قهوه روی دندان

اگر دندان های شما بر اثر خوردن قهوه لکه دار شده است ، برای  داشتن لبخند روشن ، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.درست است که خوردن قهوه ، خیلی سریع روی دندان های شما اثر میگذارد ، اما می توانید کارهایی را برای کاهش اثرات آن انجام دهید.شما میتوانید بعد از نوشیدن قهوه ،با مراقبت های درست از دندان های خود ، با اثرات منفی قهوه روی دندان های خود تا حد زیادی مقابله کنید.

بعد از خرید قهوه ، یک چاشنی مثل شیر به قهوه خود بصورت نصف و نصف اضافه کنید.شیر می تواند قهوه شما را خوش طعم تر کند و همچنین می تواند اثرات منفی قهوه ، روی دندان ها را تا حدی کاهش داد.کازئین موجود در شیر از لکه دار شدن دندان شما تا حد زیادی جلوگیری میکند.

خوردن قهوه با شیر
قهوه خود را از طریق نی بنوشید. نی باعث می شود قهوه روی دندان شما نماند و اینگونه میتوان اثر لکه دار شدن دندان ها ، بخصوص دندان های جلو را  کاهش داد.

بعد از نوشیدن قهوه دهان خود را با آب بشویید. مقداری آب بنوشید و حداقل 30 ثانیه آن را در دهان خود نگه دارید و بعد،آن را به بیرون کنید.آب بقایای قهوه را از بین می برد ، بنابراین قهوه نمی تواند به اطراف دهان شما بچسبد و دندانهای شما را لکه دار کند.

بعد از نوشیدن قهوه ، میتوانید از آدامس بدون قند استفاده کنید.وقتی قهوه خود را تمام کردید ، حداقل 20 دقیقه آدامس بجوید تا مقدار اسیدی که در دهان باقیمانده ، کاهش یابد.خنثی کردن اسید باعث کمتر شدن اثرات رنگ آمیزی قهوه می شود.

حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید.مسواک زدن مانع از لکه دار شدن دندان ها بصورت کامل نمیشود ، اما میزان آن را به حداقل میرساند. حتماً توصیه های دندانپزشک خود را برای مسواک زدن رعایت کنید ، حداقل روزانه دو بار مسواک بزنید. هنگام مسواک زدن ، برس را با زاویه 45 درجه روی لثه خود قرار دهید و هر بار حداقل 2 دقیقه مسواک بزنید.مطمئن شوید که تمام سطوح دندان های خود را مسواک می زنید. حداقل 30 دقیقه بعد از نوشیدن قهوه لاوازا مسواک بزنید.

بعد از خوردن قهوه مسواک بزنید

قبل یا بعد از مسواک زدن دهان خود را با دهانشویه آنتی باکتریال بشویید.اینکار را میتوانید روزانه دو بار انجام دهید. مانند بعد از صبحانه و ناهار

برای تمیز کردن دندان هایتان ، هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید.شما باید سالانه دو بار برای تمیز کردن دندان خود به دندانپزشک خود مراجعه کنید که این امر به جلوگیری از ایجاد پلاک روی دندان های شما کمک زیادی می کند.

برای سفید کردن دندان های خود و پاک کردن لکه ها از روی دندان خود ،از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید.خمیردندانهای سفید کننده ، به اندازه سایر محصولات سفید کننده مؤثر نیستند ، اما با این حال ، جایگزینی خمیر دندان معمولی خود با خمیر دندان سفید کننده ، کار خوبی است. به دنبال خمیر دندان هایی باشید که برای سفید کردن دندان از پراکسیدها استفاده می کنند نه ساینده. خمیردندان های ساینده می توانند به مرور زمان مینای دندان شما را بخورند و مشکلات شما را بدتر کنند. برای داشتن اثر قوی تر می توانید خمیر دندان خود را با سفید کننده دهان ترکیب کنید.

سفید کردن دندان با توت فرنگی

توت فرنگی پوره شده یک محصول طبیعی برای از بین بردن لکه های دندان است.برخی از افراد از توت فرنگی به دلیل داشتن آنزیم های طبیعی ، برای سفیدتر کردن دندانهای خود ، استفاده میکنند.بعد از استفاده از این روش درمانی دندان های خود را مسواک بزنید.بیش از یک بار در روز از این روش درمانی استفاده نکنید.

میوه ها و سبزیجات ترد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. محصولاتی مانند سیب ، هویج ، فلفل و کرفس بخورید. اینها به از بین بردن پلاک کمک می کنند. بعلاوه ، آنها تولید بزاق شما را افزایش می دهند.بزاق دهان ، پلاک و باکتری ها را از بین می برد.پلاک را در دهان خود به حداقل برسانید تا به کاهش لکه ها کمک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *