رسوب زدایی اسپرسوساز

رسوب زدایی اسپرسوساز های صنعتی و خانگی:

وقتی صحبت از قهوه به میان می،آید هر کسی ترجیحات خاص خود را دارد کسانی که آن را فقط در کافه مینوشند ، کسانی که طعم سنتی موکا را ترجیح میدهند ، کسانی که آخرین مدل دستگاه اسپرسوساز را در خانه دارند و غیره… اما چیزی که در همه یکسان است این است که هر عاشق واقعی قهوه خوب انتخاب دانه قهوه با کیفیت  و دستگاه قهوه ساز را نیاز دارند تا بتوانند یک قهوه با کیفیت تهیه کنند.

به همین دلیل در این مقاله توصیه های مفیدی برای تمیز کردن و تمیز نگه داشتن موکا پات یا اسپرسوساز خانگی به شما دهیم تا مکانیسم آن گیر نکند جریان آب مسدود نشود و باکتریها تکثیر نشوند.

بنابراین کنجکاویهای موجود در مورد دستگاه قهوه همراه با برخی عادات خوب، تکنیکهای آزمایش شده و لیستی از تمام محصولات ضروری برای حفظ عطر بی نظیر نوشیدنی مورد علاقه ایتالیاییها را در اینجا مشاهده خواهید کرد.

تعمیر اسپرسوساز اصفهان با بهترین قیمت

نحوه تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز:

پس از روشن شدن اهمیت تمیز کردن مداوم زمان آن فرا رسیده است که بفهمیم چگونه دستگاه قهوه را به درستی تمیز کند . ذکر این نکته ضروری است که برای تمیز کردن صحیح ، تمام قسمتهای قابل شستشو دستگاه قهوه ساز باید جدا شوند.

با جدا کردن دستگاه از پریز شروع کنید :

مطمئن شوید که داغ نیست، مخزن آب کپسول کلکتور را خالی کنید، سینی قطره چکه و سایر عناصری که بسته به مدل و طبق دفترچه راهنمای آن قابل جابجایی .هستند را از دستگاه جدا کنید.

در این مرحله به شما توصیه می کنیم که هر قسمت را با آب داغ و یک ماده شوینده ظریف، با استفاده از یک اسفنج غیرساینده یا یک پارچه میکروفیبر بشویید.اگر یک محصول کاملا ً طبیعی را ترجیح می دهید، صابون را با سرکه سفیدجایگزین کنید.

برای از بین بردن رسوبات آهکی می توانید با یک مسواک یاخلال دندان چوبی به خودتان کمک کنید تا حتی به کم دسترس ترین گوشه ها برسید.یک پارچه میکروفیبر را مرطوب کنید و خوب بشویید.در نهایت بایک ورق کاغذ جاذب آشپزخانه خشک کنید.
در نهایت،تک تک تکه ها را دوباره جمع کنید و دستگاه را در حالت«خالی»، یعنی بدون قرار دادن کپسول یا غلاف قهوه،
برای سه یا چهار بار به صورت خالی کار کنید.برای رسوب زدایی کامل، میتوانید ازکیت های خاصی که توسط تولیدکنندگان دستگاه قهوه فروخته میشود، استفاده کنید که در طی این چرخه های«خالی»به آب موجود در کاسه مخزن اضافه میشوند.به یاد داشته باشید که در هر صورت، قبل از استفاده معمولی از دستگاه، شستشوی کامل ضروری است.
رسوب زدایی ا ز دستگاههای اسپرسو، به ویژه اسپرسوسازهای صنعتی و خانگی،بسیارمهم است تا عملکرد بهینه دستگاه حفظ شده و کیفیت قهوه تهیه شده به حداکثر برسد. رسوبات کلسیم،معادن و روغن قهوه ممکن است به مرور زمان در دستگاهها جمع شده و باعث کاهش کیفیت و عملکرد آنهاشوند. در ادامه، راه های رسوب زدایی برای اسپرسوسازهای صنعتی
و خانگی را توضیح میدهیم.

 

رسوب زدایی اسپرسوسازهای خانگی:

1.استفاده از محلول شست و شو:

برخی از شرکتها محلول های شست و شو خاص برای اسپرسوسازهای خانگی تولید میکنند. این محلولها اغلب شامل ترکیبهای اسیدی هستند که به کمک فرآیند شستشو دستگاه ها می ایند و باعث رسوب زدایی میشوند.

2.استفاده از آب جوش یا خلاء برای اسیاب:

اگر اسپرسوساز شما دارای اسیاب دانه های قهوه جداگانه است،
میتوانید از آب جوش یا خلاء (قهوه سبز) برای تمیزکردن اسیاب استفاده کنید. این کار باعث برداشتن رسوبات وباقیمانده های دانه های قهوه از اسیاب میشود.

3.تمیزکردن اجزای جداپذیر:

برخی از اسپرسوسازهای خانگی دارای اجزایی هستند که قابلیت جدا شدن دارند. این اجزا را میتوانید از دستگاه جدا کنید و با آب گرم و ملایم شستشو دهید. اجزا معمولا ً شامل پورتافیلتر (فیلتر قهوه) و…نیز میشوند.

4.تمیزکردن خود دستگاه:

دستگاه کامل را باید با دقت تمیز کرد. این شامل تمیزکردن داخل دستگاه، دیگها و قطعات مکانیکی، قسمتهای خارجی دستگاه و میزهای سطحی است. برای این کار از محلولهای مخصوص تمیزکردن یا حتی آب و مایع ظرفشویی استفاده میشود.برای این کار بهتر است که به تعمیرکاران متخصص رجوع کنید و یا اینکه قبل از هر کاری دانش خود را در این ضمینه کامل کنید و سپس اقدام به تعمیر کنید.

شرکت تعمیر اسپرسوساز اصفهان با سابقه بیش از 10 سال اماده انجم کلیه تعمیرات اسپرسوساز صنعتی در اصفهان و همچنین تعمیرات قهوه ساز خانگی در اصفهان میباشد.

رسوب زدایی اسپرسوسازهای صنعتی:

1.تمیزکردن روزانه:اگر از یک اسپرسوساز صنعتی استفاده میکنید،تمیزکردن روزانه بسیار مهم است. پس از هر کارکرد، اجزایی مانند پورتافیلتر، آبگیری و کاسه تجمیع قهوه باید جدا شده، شسته و تمیز شوند.
2.استفاده از محلولهای مخصوص:برای اسپرسوسازهای صنعتی، معمولا ً محلولهای مخصوص رسوب زدایی در دسترس هستند. این محلولها کمک میکنند تا رسوبات و کلک از داخل خطوط، نازلها و سیستم دستگاه خارج شوند.
3.تمیزکردن عمیق دستگاه:در بازههای معینی (بسته به حجم کارکرد و نوع قهوه) دستگاه باید به صورت کامل تمیز
شود. این شامل تمیزکردن موتور، پمپها، سیستم گرمایشی و تمیزکردن اجزا و بخشهایی که به دستگاه متصل هستند میشود.
در نهایت، برای رسوب زدایی بهتر و حفظ عمر دستگاه، بهتر است به راهنمایی تولیدکننده دستگاهتان نیز توجه کنید. هر دستگاه ممکن است نیازهای خاص خود را داشته باشد، بنابراین رعایت دستورالعملهای تولیدکننده بسیار مهم است.

چگونه موکاپات(قهوه جوش روگازی) را تمیز کنیم:
تمیز کردن موکاپات سنتی یا قهوه جوش روگازی نیزبسیار ساده است در واقع، برای از بین بردن رسوب آهک، توصیه می کنیم همان روشی را که برای تهیه قهوه استفاده می کنید، بدون پر کردن فیلتر با پودر حاصل از مخلوط، دنبال کنید.در این حالت، مخزن با یک قسمت آب و دو قسمت سرکه به اضافه یک قاشق چای خوریپودر شست شو قهوه ساز پرمی شود.فیلتر خالی را داخل آن قرار دهید،و قسمت بالایی را پیچ کنید و قهوه جوش را روی شعله ملایم قرار دهید.وقتی مایع بیرون آمد، بگذارید موکا خنک شود، آن را جدا کنید و تمام قطعات و لوازم جانبی را با دقت بشویید.

بسیار مهم است که فراموش نکنید که تکه های قهوه جوش را بایک پارچه تمیز یا یک کاغذ جاذب کاملا ً خشک کنید: همچنین در این صورت کاغذخانه رجینابرای شما مناسب خواهد
بود.در نهایت، چند قهوه آماده کنید که دور بریزید به این ترتیب موکای شما نیز داخل آن تمیز و عاری از بقایای آهک خواهد بود.در عین حال قهوه طعم طبیعی خود را بازیابی میکند.


نحوه تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز صنعتی:

اگر صاحب خوش شانس یک دستگاه اسپرسوساز حرفه ای هستید، یا اگر یک فعالیت تجاری مانند بار، کافه تریا، رستوران دارید، از قبل می دانید که تمیز کردن ابزاری که در اختیار دارید چقدر مهم است.

اینهاماشینهای گران قیمت و ظریفی هستند که اغلب با فشار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و بنابراین تعمیر و نگهداری دوره ای آنها امری ضروری و مهم است.تمام عناصری که با مخلوط قهوه، عصاره مایع یا شیر مورد استفاده برای تهیه قهوه یا تهیه کاپوچینو در تماس هستند، بایدهر روز(یا پس از هر بار استفاده، در مورد استفاده خانگی)جدا شده وتمیز شوند.
برای تمیز کردن مؤثر هر یک از این قسمتها، توصیه میًشود از یک ماده شوینده خاص روی یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید: سپس مانند همیشه، کاملابشوییدوبا یک ورق کاغذ جاذب خشک کنید.بخار همچنین می تواند در فضاهای تنگ تر کمک کند.این نوع تمیز کردن مکرر و دقیق دقیقا چالشی مناسب برای محصولی مانندکاغذ رجینا پاوربا بافتی ضخیم و
مقاوم است.در نهایت، به یاد داشته باشید که همیشه چند چرخه«خالی»را اجرا کنید، یعنی بدون قهوه، تا مطمئن شوید که باقی مانده ماده شست و شو را پاک کرده اید.

نحوه شست و شو به روش طبیعی:
محصولات خاص و کیت های تمیزکننده توصیه شده توسط سازندگان دستگاه اسپرسوسازمطمئنا ً بسیار مؤثر هستند، اما اغلب الزامات دیگر را برآورده نمیکنند: در صورت استفاده نادرست، برخی از مواد رسوب زدا میتوانند برای سلامتی مضر باشند.
.آنها می توانند طعم قهوه را در درازمدت تغییر دهند یادر دفع آنهاآلاینده وناپایدار باشند.به همین دلیل، توسل به یک راه حل طبیعی، در صورت امکان، همیشه بهترین انتخاب است.
همانطور که اشاره کردیم، رسوب زدایی و تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز با محصولات و روش های طبیعی نیز امکان پذیر است (و در نتیجه برای سلامت انسان و محیط زیست بی خطر است).

همچنین در این مورد، فقط یک نوع وجود ندارد:

سرکه ،شراب سفیدیک پاک کننده عالی رسوب آهک است.صیقل دادن و تمیز کردن کامل لیمو فوق العاده موثر است.از طرف
دیگر، جوش شیرین به شما کمک می کند تا کثیفی یا باقی مانده قهوه را از بین ببرید.
تنها اقدام احتیاطی این است که از محصولات بسیار اسیدی (مثل سرکه و لیمو، در واقع) برای قطعات لاستیکی استفاده نکنید که در دراز مدت ممکن است آسیب ببیند.در عوض،اسید سیتریک راترجیح دهید: این اسید به راحتی در بازار یافت میشود و رقیق شده در آب (11گرم در هر لیتر آب) می تواند برای تمیز کردن غلاف ها و واشرها استفاده شود.

برای تکمیل این راهنمای کوچک، نکات مختصری را برای انجام تعمیر و نگهداری مناسب در دستگاهاسپرسوساز به شما ارائه
می کنیم:
از صابون برای ظروف و ظروف مخصوصا ً برای اسپرسوسازاستفاده نکنید.
هنگام جداسازی دستگاه اسپرسوساز، همیشه دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.
پس از هر بار استفاده، مخلوطرا از فیلتر موکا خارج کنید و ًتمام قسمت ها را کاملابشویید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *