مقایسه انواع قهوه

قهوه نوشیدنی خوش طعم و عطر است که دل هرکسی را میبرد. همانطور که همه میدانید قهوه انواع زیادی دارد. قهوه های فوری ، قهوه اسپرسو ، ترک ، فرانسه و… که هر یک از این نوع قهوه ها با هم در موارد بسیاری تفاوت دارند . اگر شما نیز علاقه به خوردن قهوه دارید ما را در این مقاله همراهی کنید.

شاید برای بسیاری از شما عزیزان پیش آمده باشد که در منو کافی شاپ انواع مختلف قهوه با قیمت های متفاوت دیده اید . اما فرق بین قهوه ها را نمیدانید. برای اینکه تمام سوالات ذهنتان را پاسخ دهید باید فرق بین قهوه ها را بدانید . در ابتدا قهوه ها را به طور کامل معرفی میکنیم.

برای خرید مرکز فروش قهوه در اصفهان کلیک کنید.

قهوه فوری یا قهوه تازه؟؟

قهوه ها به طور کلی به دو دسته قهوه فوری و قهوه تازه تقسیم میشوند. قهوه های فوری که به صورت پودر بسته بندی به فروش میرسند طی مراحل مختلف فراوری شده اند و به آنها مواد نگهدارنده اضافه شده است . این قهوه ها سریعا حاضر میشوند و به محض ریختن آنها در آب جوش رنگ میدهند و قابل نوشیدن هستند.

اما قهوه تازه به صورت دانه و یا پودر به فروش میرسند که بسته به نوع پودر کردن و آماده کردن نوعی قهوه متفاوت میشود. در ادامه تعدادی از قهوه های تازه را معرفی میکنیم.

قهوه اسپرسو:

این قهوه که برای آماده کردن یاز به دستگاه قهوه ساز دارد دانه ها را کاملا پودر و نرم میکنند و در دستگاه قرار میدهند سپس آب با فشار از قهه عبور میکند و عصاره بدست آمده قهوه اسپرسو نامیده میشود که بسیار پرطرفدار است.

قهوه ترک:

این نوع قهوه نیز دانه را پودر کرده کمی درشت از قهوه اسپرسو و نیازی به دستگاه خاصی ندارد و آب را داخل پودر قهوه میریزید و روی اجاق گاز تهیه میکنید. برای اطلاع از روش های دقیق نحوه آماده کردن قهوه به دیگر صفحات سایت مراجعه کنید.

قهوه فرانسه:

این نوع قهوه را حتما باید از دستگاه فرانسه ساز و یا فرنچ پرس استفاده کرد. در این روش آب از قهوه عبور میکند و عصاره آن را قهوه فرانسه مینامند .

کاپوچینو:

کاپوچینو از خانواده قهوه هاست که هم به صورت فوری و آمده در بازرا وجود دارد هم به راحتی میتوان در منزل آن را آماده کرد. کاپوچینو از ترکیب شیر و قهوه اسپرسو تهیه میشود که به نسبت مساوی از هر یک مخلوط کرده و بسته به سلیقه شکر اضافه میکنید.

علاوه بر قهوه ها نوشیدنی ها بسیاری هستند که بر پایه اسپرسو و یا فرانسه و … درست میشوند . در مقالات بعدی به طور کامل آنها را معرفی میکنیم.

برای اطلاع از نحوه تهیه انواع قهوه بر روی قهوه عمده اصفهان کلیک کنید.