تاثیر قهوه بر خواب

تاثیر قهوه بر خواب افراد بستگی به شرایط ایی دارد و در هر شخص با شخص دیگری متفاوت است.با این که مطلعات زیادی بر روی قهوه و تاثیرات ان انجام شده ولی هنوز هم به قطعیت نمیتوان در مورد ان نظر داد.

قهوه:

قهوه دانه ای است که در کشورهای امریکای جنوبی و افریقا و برخی از نواحی اسیا کشت میشود که بنا بر ویژگی های اب وهوایی ظعم و عطر و بو برخی از ویژگی های ان دارای تفاوت های زیادی است.

اگر قصد خرید قهوه دارید بهتر است کلیک کنید و از فروشگاه اینترنتی قهوه دیدن نمایید.

بیشترین فاکتوری که بر روی خواب افراد تاثیر گزار است میزان کافیین قهوه است که بر روی اشخاص تاثیرات گوناگونی دارد.

کافیین قهوه باعث نشاط و تولید انرژی در شخص میشود و در نهایت باعث بی خوابی برای مدتی میشود.

اگر به تازگی شروع به نوشیدن قهوه کرده اید میتوان گفت که کافئین قهوه بسیار برای شما تاثیر گزار است و حتی باعث میشود که شب هنگام استراحت و خواب به شدن دچار مشکل شوید .

معمولا بعد از مصرف مکرر و مداوم تاثیر کافئین کم کم کاهش پیدا میکندو کمتر باعث بی خوابی میشود.

بهترین زمان مصرف قهوه

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه را صبح و عصر اعلا می کنند و بهتر است که قبل از تاریکی شب میل کنید تا اثرات کافئین ان موقع خواب کمتر شود.

نوشیدن دو لیوان قهوه در شبانه روز را جامعه پزشکی تایید کرده و بسیار سودمند برای بدن میداند.و بهتر است که بیش از 2 لییوان مصرف نشود زیرا قهوه هم به دلیل داشتن کافیین در صورت مصرف زیاد اعتیاد اور است.

 

در مصرف قهوه به نوع قهوه مصری بسیار توجه کنید و نوع دانه که میزان کافئین ان زیاد و کم است.قهوه های ربوستا معمولا دارای کافئین زیادی هستند و اثرات بی خوابی ان بسیار زیاد است.دانه های عربیکا معمولا دارای کافیین کمتری هستند ولی صرفا به این مطلب اکتفا نکنید زیرا بعضی از دانه های قهوه عربیکا نیز دارای کافیین بالاتری هستند.

قهوه برند یا قهوه اورجینال به دلیل داشتن استاندارد های بهداشتی دارای کافیین متعادلی هستند و نبا داشتن نشاط و انرژی زیاد تاثیر زیادی بر روی خواب شخص ندارد لذا سعی کنید تا قهوه را همیشه از فروشگاه های معتبر خرید کنید. خرید اینترنتی قهوه بسیار میتواند شما در امر خرید یک قهوه خوب راهنمایی کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

در هر صورت بعد از مصرف چند ماه اثرات کافئین بر روی بدن شما کم میشود و دیگر برای بی خوابی نوشیدن قهوه انچنان تاثیری ندارد،ما به شما توصیه میکنیم که همیشه در مصرف این نوشیدنی تعادل را حفظ کنید تا سالم و با نشاط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *