استفاده از قهوه ساز V60

استفاده از قهوه ساز V60

استفاده از قهوه ساز V60

دم کردن قهوه با روش های زیادی انجام میگیرد. وسیله ای که برای دم کردن استفاده می شود متنوع است. برای مثال ایروپرس، فرنچ پرس، کمکس، سایفون و …. در دسته قهوه ساز دمی قرار دارند. یکی از روش هایی که برای دم کردن قهوه در دنیا استفاده می شود، دم کردن قهوه با قهوه سازV60  می باشد. برای اینکه بخواهیم از این مدل قهوه ساز استفاده کنیم، اول باید بدانیم که چه وسایلی لازم داریم.

وسایل مورد نیاز برای دم کردن قهوه V60

برای تهیه قهوه به روش V60 چند وسیله ضروری نیاز است تا یک قهوه دلپذیر داشته باشید.

  1. V60
  2. فیلتر کاغذی
  3. استند
  4. آب جوش
  5. قهوه آسیاب شده که اصلی ترین وسیله است. حتما از قهوه های مرغوب استفاده کنید.
  6. سرور گلس یا قوری مخصوص

استفاده از قهوه ساز V60

استفاده از قهوه ساز V60

طرز تهیه قهوه V60

در دم کردن قهوه با این روش باید به نکاتی توجه کرد تا مزه قهوه فوق العاده شود.  این نکات درباره کاغذ، دمای آب، میزان آب و قهوه می باشند که تاثیر بسیاری در کیفیت قهوه به دست آمده دارد.

در مرحله اول V60 را روی استند میگذاریم و در زیر استند سرور گلس را قرار می دهیم. فیلتر کاغذی را در V60  قرار می دهیم و روی کاغذ آب گرم می ریزیم تا قهوه بو و مزه کاغذ ندهد. این کار همچنین کمک می کند  تا ظرف گرم شود. حالا آبی که در سرور جمع شده را دور بریزید.

اندازه قهوه مصرفی بسیار مهم است. 25 گرم دانه قهوه با اندازه ریز را آسیاب کنید و در این فیلتر بریزید. حالا 50 گرم آب جوش با دمای 92 درجه را به قهوه آسیاب شده در فیلتر بریزید و 30 تا 45 ثانیه صبر کنید. بعد از این مدت زمان 20 گرم آب را به حالت دورانی روی قهوه میریزیم. این کار را با حوصله و در مدت 1 دقیقه و نیم انجام دهید. بعد از این مرحله حدود 45 ثانیه صبر کنید. فیلتر را ازV60  خارج کنید و دور بیندازید. قهوه شما آمادست. نوش جان 🙂 🙂 🙂

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *