تاریخچه قهوه سازهای نسل سوم

قهوه ساز های نسل سوم و تاریخچه آن

قهوه ساز های نسل سوم و تاریخچه آن نشان می دهد که پس از گذشت سالیان سال از روی آوردن مردم به مصرف و نوشیدن قهوه روز به روز به محبوبیت این خوراکی انرژی زا در سطح دنیا افزوده شده است. آمار و ارقام نشان می‌دهد که میزان میل مردم در سراسر دنیا به مصرف قهوه سیر نزولی داشته و مخصوصاً کسانی که بیشتر کارهای فکری انجام می دهند، صرف این نوشیدنی را جزو یکی از برنامه های روزانه خود قرار داده اند. قهوه ساز ها نیز در راستای افزایش تمایل مردم به این نوشیدنی متنوع تر شده و شرکت ها هر روز به تنوع این محصول در سطح بازار اضافه می کنند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با قهوه ساز های نسل سوم و تاریخچه آنها بیشتر صحبت کنیم.

بررسی تاریخچه قهوه سازهای نسل سوم

طبق شواهد موجود و تحقیقات صورت گرفته مشخص شده که معرفی و روی آوردن به نوشیدن قهوه در دنیا، طی سه نسل کاملاً مجزا صورت گرفته است که در ادامه مطالب ما به صورت خلاصه هر سه نسل را مورد مطالعه قرار می دهیم.

نسل اول قهوه؛ در واقع مرتبط با همان سال هایی می باشد که مصرف این نوشیدنی قهوه ای رنگ در سطح دنیا رایج شده و میزان تمایل مردم به صرف و نوشیدن آن سیر نزولی پیدا کرده است.

نسل دوم قهوه، مرتبط با زمان می باشد که قهوه به عنوان یکی از کالاهای مدرن و لوکس به دنیا معرفی شده است. به همین دلیل کنندگان قهوه جهت نشان دادن موقعیت و جایگاه آن تلاش کرده‌اند کیفیت قهوه را با ارائه انواع و اقسام قهوه ها افزایش دهند که یکی از شرکت‌های بزرگ و پیش قدم در این رابطه یک شرکت معروف و بزرگ ایتالیایی به نام استار باکس می باشد. شرکت استارباکس جهت معرفی بیشتر قهوه و همچنین افزایش کیفیت آن شعبه های متعددی را در سطح دنیا برای خود دایر کرده است که به این ترتیب علاوه بر شناخت بیشتر مردم دنیا با قهوه این محصول به عنوان یکی از کالاهای با ارزش و نوشیدنی های باکلاس نیز تلقی شده است.

نسل سوم قهوه، که نقطه آغاز آن از سال ۲۰۰۲ شروع شده و نیز در این نسل قرار داریم، نسلی است که در آن جهت افزایش کیفیت قهوه آزمون و خطا هایی با روش های دم کردن قهوه شکل گرفته است.  در این نسل واسطه بین تولید کننده و خریدار از بین رفته و بیشتر تمرکز ها بر روی نحوه تولید و دم کردن قهوه قرار دارد  به همین دلیل قیمت تمام شده این محصول برای مصرف کنندگان به دلیل حذف واسطه کاهش یافته است.

در واقع در نسل سوم قهوه ارتباط بین انسان و طبیعت بیشتر شده و به قهوه فقط به عنوان یک نوشیدنی نگاه نمی‌شود.  بلکه علاوه بر آن به عوامل دیگری همچون کشت قهوه، نوع زمین، روش کشت، نحوه میوه ‌گیری قهوه، شرایط کشت قهوه و حتی شخصیت کشاورزی که قهوه را می کارد مورد توجه می باشد.

تنوع بالای قهوه ساز های نسل سوم و تاریخچه آن نیز از جمله اتفاق هایی است که در نسل سوم مورد توجه و تمرکز خاصی قرار دارند.

معرفی انواع قهوه ساز نسل سوم

همانطور که گفتیم با گذر زمان میزان تقاضا برای خرید و نوشیدن قهوه نیز با سیر نزولی به همراه بوده است. به همین دلیل شرکت ها و تولید کننده ها از این فرصت ویژه استفاده کرده و اقدام به تولید دستگاه ها و قهوه ساز هایی با کارایی های متنوع کرده‌اند.

بررسی تنوع بالایی قهوه ساز های نسل سوم و تاریخچه آن نشان می دهد که هر روزه تولید کنندگان جهت بالا بردن کیفیت قهوه ساز ها و افزایش قابلیت های آن ها انواع و اقسام قهوه ساز با ویژگی های کاملا متفاوت به بازار ارائه می دهند. به نحوی که در حال حاضر قهوه ساز های امروزی دارای سرعت عمل بسیار بهتر و بهینه تری نسبت به قهوه ساز های اولیه هستند.

مهم ترین قهوه سازهای که امروزه روی بورس بوده و توسط مردم جهان در منزل و یا کافی شاب ها مورد استفاده قرار می گیرند شامل قهوه ساز کافی، قهوه ساز آیروپرس، قهوه ساز V60،  قهوه ساز فرنچ پرس، قهوه ساز سایفون و قهوه ساز کمکس هستند.

به هر حال با پیشرفت علم و تکنولوژی قابلیت های قهوه سازهای نسل سوم نیز افزایش یافته و در آینده این افزایش نیز همچنان ادامه خواهد داشت. تنوع بالای قهوه سازهای نسل سوم سبب شده است که ویژگی های آنها نیز کاملاً متفاوت بوده به نحوی که برخی از آنها دارای قابلیت حمل داشته و برخی دیگر نه، همچنین برخی از آنها قابل استفاده برای منازل و استفاده های شخصی بوده و برخی از آنها کاربرد وسیع تری داشته و و معمولاً برای کافی شاپ ها مورد استفاده قرار می گیرند.

هر  کدام از این قهوه ساز ها دارای ویژگی ها و قابلیت های خاص خود هستند و شما می توانید با توجه به سلیقه و توقعی که از یک قهوه ساز دارید مدل متناسب و ایده‌آل خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

قیمت قهوه ساز نسل سوم

قهوه ساز های نسل سوم و تاریخچه آن نشان می دهد این قهوه سازها از تنوع بسیار خوبی در بازار برخوردار هستند. تنوع بالایی قهوه سازهای نسل سوم موجب شده است که قیمت های آنها نیز کاملاً با یکدیگر متفاوت بوده و قهوه سازها بر اساس نوع متریال، قابلیت و ویژگی‌ هایی که دارند قیمت بندی شوند. اگر شما می خواهید یک قهوه ساز نسل سوم مناسب و با کیفیت خوب با قیمت مقرون به صرفه خریداری کنید، روش های متفاوتی پیش روی شما قرار دارد از دید ما بهترین روش از بین روش های موجود مراجعه به سایت های فروش آنلاین و انتخاب گزینه مناسب است.

زیرا از طریق مراجعه به سایت های فروش آنلاین معتبر علاوه بر آنکه شما می توانید خرید خود را در کمترین زمان با هزینه مقرون به صرفه انجام دهید، می توانید اطلاعات مناسب و خوبی نیز در این باره کسب کرده و با توجه به اطلاعات کسب شده قهوه ساز مناسب و ایده آل خود را خریداری کنید.

خرید قهوه ساز دمی در فروشگاه اینترنتی قهوه کافی سل.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *