آسیاب قهوه

تولید قهوه در ایتالیا

تولید قهوه در ایتالیا

امروزه که اکثرا کسل و کم انرژی هستیم قهوه بسیار در زندگی میتواند کمک کننده ما باشد و انرژی ما را تا پایان روز تامین کند؛همه ما انواع مختلفی از قهوه را خوردیم و با آنها آشنایی داریم،قهوه ها اغلب با اسم کشوری که در آن ساخته می شوند شناخته می شوند مانند قهوه ترک،قهوه عربی،قهوه ایتالیایی و… اما در این مقاله ما قصد داریم تولید قهوه در ایتالیا را بررسی کنیم.

تاریخچه ی قهوه و رسیدن آن به ایتالیا

در روزگاری دور قهوه اولین بار در اتیوپی کشت شد وبعد از آن از طریق امپراطوری عثمانی وارد اروپا شد.امپراطوری عثمانی بعد از بررسی قهوه و خواص آن متوجه شد که طعم و مزه ی بی نظیر این دانه وخواص انرژی زایی که دارد باعث میشود که این طلای قهوه ای تبدیل به یک صنعت سود زا شود و به دنبال افزایش کشت آن بود وهمین امر باعث شد که در ابتدا ونیز وارد این تجارت پول ساز شود.

قهوه های ایتالیایی

اگر به ایتالیا سفر کرده اید حتما می دانید که مهم ترین سوغاتی ایتالیا غذا ها و خوراکی های خوشمزه آنهاست،بسیاری از غذا های امروزه ای که ما خوردن آنها را لذت بخش میدانیم مانند پاستا و پنه آلفردو و پیتزا و قهوه های ایتالیایی و اسپرسو و… همه اینها از ایتالیا نشات گرفته است.حال می خواهم با هم به ایتالیا برویم و شما را به یک فنجان قهوه گرم مهمان کنم :تصور کنید که تازه از کشتی خود پیاده شده اید و وارد جزیره ی پورتروسو می شوید،هوابارانی است وشما آرام آرام قدم بر میدارید تا مبادا لیز بخورید درهمین حین بوی پیتزا ها و ماهی های کبابی و قهوه ها و کیک های خیس به مشامتان میرسد و مراحل تولید قهوه در ایتالیا رامی بینید و در یک کافه می نشینید و قهوه ای ایتالیایی واصیل سفارش می دهید و با لذت آن را نوش جان می فرمایید.

فروش انواع قهوه ایتالیایی در فروشگاه کافی سل.برای خرید قهوه برند کلیک کنید و از محصولات ما دیدن نماید.

فرهنگ تولید قهوه در ایتالیا

امروزه قهوه در اکثر کشور ها مانند کلمبیا کشت می شود اما ریشه ی اولیه قهوه به ایتالیا بر می گردد و از همان اول در آنجا کشت شده بود،ایتالیا در صادرات قهوه نیز یکه تاز می باشد و هرسال بیش از 8 میلیون کیسه قهوه به سراسر جهان صادر می کند و اگر شما به ساده ترین کافی شاپی که در کوچک ترین شهری که میشناسید بروید قطعا در آنجا قهوه ی ایتالیایی پیدا خواهید کرد و اما بخوانی در مورد اولین کافی شاپ ایتالیایی ای که در سال 1683 در میدان سان مارکو ونیز تاسیس شد و دلیل جالب و باورنکردنی ای برای افتتاح این کافه وجود داشت و آن دلیل نفرت از کلیسا بود! حالا جالب است بدانید که کلیسای کاتولیک به دلیل مزه ی خاص سرشار از انرژی قهوه به آن لغب نوشیدنی شیطانی داد.

سرگذشت تولید قهوه در ایتالیا از دیروز تا به امروز

اسپرسو را همه مردم دیگر می شناسند و در دنیای امروز بعضی از مردم بیش از چند بار در روز اسپرسو می خورند و فارغ از مزه ی خاص آن انرژی روز خود را تامین می کنند وبا اختراع شدن دستگاه ساخت موکا توسط آلفونسو بیالتی،به طور کلی صنعت تولید قهوه در ایتالیا تغییر کرد.شاید در مورد موکا ساز چیزی ندانید! برایتان توضیح میدهم که این دستگاه مانند کتری است و در تمام این همه سالی که از اختراع آن گذشته است ظاهر آن تغییر نکرده است.

انواع قهوه های ایتالیایی

در گذشته که قهوه ها این همه انواع مختلف نداشتند و بهتر است بگویم نام گذاری نشده بودند شما به راحتی به کافه می رفتید و به گارسون می گفتید که یک لیوان قهوه برای نوشیدن میخواهید اما اگر امروزه به کافه بروید و از گارسون بخواهید که برای شما یک لیوان قهوه بیاورد احتمالا اومنتظر ادامه حرف شما است که بگویید چه قهوه ای میخواهید اما نگران نباشید ما میخواهیم در این مقاله شما را با انواع قهوه ها آشنا کنیم البته باید بگویمکه قهوه انواع زیادی دارد و ما شما را با مهم ترین و معروف ترین آنها آشنا می کنیم.

فروش قهوه و ارسال به سراسر ایران در بزرگترین فروشگاه اینترنتی قهوه ایران.

1.اسپرسو

در پاراگراف های قبلی همین مقاله در مورد اسپرسوحرف زدیم وگفتیم که این این قهوه رتبه اول در معروفیت را در بین قهوه های ایتالیایی دارا می باشد حال میهواهیم در مورد سرو آن و رایج ترین مدل آن صحبت کنیم؛ این قهوه که در فنجان های 20 الی 25 میلی لیتری (شات) سرو می شود یک نوع قهوه ی غلیظ لست که عضو رایج ترین و اصلی ترین قهوه هایی است که در لیست تولید قهوه در ایتالیا قرار می گیرد و جالب است بدانید که به جای آن در منو ها کافی می نویسند و کافی همان اسپرسو است.

2.دوپیو

همان اسپرسو است! اما میدانید چه کسانی آن را سرو میکنند و طرفدار آن هستند؟ بله درست حدس زدید این قهوه را قهوه خور های قههاری که در طول روز دو الی سه شات اسپرسو میخورند سفارش میدهند زیرا همان اسپرسو است اما دو شات از آن و در لیوانی بزرگتر سرو می شود این قهوه بسیار قوی است و نباید از بعد از ظهر به بعد سرو شود زیرا باعث بهم ریختن نظم خواب شما خواهد شد.

3.کاپوچینو

به نظرتان این مدل از قهوه را توضیح دهم یا وارد معرفی قهوه ی بعدی شویم؟ همه ما امروزه کاپوچینو و برند های معروف آن را می شناسیم و به جرئت می توان گفت که این قهوه بعد از اسپرسو معروف ترین قهوه در جهان است؛کاپوچینو های ایتالیای فطعا با بسته پودر های آماده ی کاپوچینو هایی که ما سرو میکنیم و با آب جوش مخلوط می کنیم بسیار متفاوت است و یک سوم آن اسپرسو،یک سوم آن شیر گرم و یک سوم دیگر آن از خامه تشکیل شده است حال شما طعم تلخ و شیرین آن را که تصور کنید انگار وارد بهشت شده اید.

4.ریسترتو

و دوباره اسپرسو در این قهوه نیز نقش دارد!این قهوه مانند اسپرسو است اما از آن سنگین تر است و به تبع نصف اسپرسو آب دارد که از ان سنگین تر است و غلیظ تر است و مزه قوی تری نیز دارد اگر در منو کافی شاپ ریسترتو را نیافتید به دنبال نام دیگر آن که استرتو است باشید.

5.ماکیاتو

گاها اسپرسو برای بعضی ها سنگین است و یا برای وعده ی عصرانه دلتان یک نوشیدنی با قهوه غنی شده می خواهید،پیشنهاد ما در این هنگام ماکیاتو است که با شیر سرو میشود،در واقع این قهوه نیز همان اسپرسو است که با چند قطره شیر داغ سرو می شود و آن را سبک تر می کند،نام این قهوه ماکیاتو کالدو است و نام مدل دیگر آن که با شیر سرد سرو می شود ماکیاتو فردو است.

6.ماروکینو

نام این قهوه از نام شهری که در آن ساخته می شود برگرفته شده است و این قهوه بر خلاف قاعده و قانون قهوه ها بر خلاف اینکه تلخ باشد شیرین است و مناسب کسانی است که شیرینی را بیشتر از تلخی دوست دارند اما دوست  دارند قهوه نیز بنوشند و اما برایتان از ترکیبات دلپذیر این قهوه بگویم که باز هم یک شات اسپرسو در آن دخیل است و پودر کاکائو و شیر کف نیز در تولید این قهوه در ایتالیا نقش دارند.

در آخر

در این مقاله ما انواع مختلف قهوه را که معروف تر بودند و در کافه های ایرانی نیز پیدا می شدند را به شما معرفی کردیم،اما توجه داشته باشید نوشیدن زیاد قهوه و یا نوشیدنی های کافئین دار باعث سکته قلبی و استرس می شود بنابر این بهتر است در نوشیدن قهوه مانند هر چیز در زندگی میانه روی پیشه کنید.

 

 

 

 

 

2 پاسخ
  1. Mojtaba
    Mojtaba گفته:

    سپاس بابت اطلاعات شما
    لیست موجودی های شرکت مولیناری قهوه میکس بایو زمان موجود شدنتش رو نمیدونید چه زمانی ه؟
    سپاسگذارم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *